سر آرتور کانن دویل
عضویت در سایت
- برای مطلع شدن از اضافه شدن مطالب جدید به سایت در خبرنامه عضو شوید .
محل کد خبرنامه
مطالب قبلی
نویسندگان وبلاگ
لوگو دوستان

لوگو دوستان
جستجو در وبلاگ

آرشیو وبلاگ
دستگاه هشدار دهنده خواب

» سر آرتور کانن دویل

سر آرتور کانن دویل (متولد ۲۲ مه ۱۸۵۹ - متوفی ۷ جولای ۱۹۳۰ )، نویسنده و پزشک اسکاتلندی بود. وی شهرت خود را مدیون پدید آوردن شخصیت شرلوک هولمز، کارآگاه خصوصی بسیار مشهور، است.

آرتور کونان دویل، پزشک و نویسندهٔ اسکاتلندی، در سال ۱۸۵۹ میلادی، در ادینبورگ چشم به جهان گشود. پدر وی چارلز دویل فرزند جان دویل و برادر ریچارد دویل بود. پدر وی به مانند پدرش و برادرش، به کار نقاشی مشغول بود. البته عدم موفقیت وی در این رشته سبب شد تا وی به مشروبات الکلی اعتیاد پیدا کند و در نهایت به خاطر حمله‌های ناشی از بیماری صرع به آسایشگاه منتقل شود.

او نویسندهٔ پرکاری بود و آثار زیادی دارد. علاوه بر کتاب‌های شرلوک هولمز، تعداد قابل توجهی رمان تاریخی، کتاب تاریخ، از جمله کتاب مفصلی دربارهٔ بوئرهای آفریقای جنوبی و نیز کتابی دربارهٔ احضار ارواح (که در اواخر عمر، سخت بدان معتقد شده بود) نوشته است. کتاب‌های شرلوک هولمز او، که اکنون بیش از خودش شهرت دارند، در ابتدا، با بی مهری مواجه شدند. خوانندگان زیادی حاضر به خریدن چنین کتابی نبودند. تا جایی که او، برای چاپ کتاب «اتود در قرمز لاکی»اش (A study in scarlet) مجبور شد به مجلاتی روی آورد که داستان‌های مختلف و کم فروش را، در یک یا چند شماره از خود، با کاغذهای ارزان قیمت، چاپ می‌کردند. اما پس از آن، رفته رفته بر مشهوریتش افزوده شد و پس از مدت کمی، همان نشریهٔ مجلهٔ مزبور، حاضر به چاپ داستان او، در یک کتاب جداگانه شد و این، نقطهٔ آغاز مجموعه‌های آرتور کانن دویل بود. او در سال ۱۹۳۰ میلادی، چشم از جهان فروبست.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: محسن تاریخ: شنبه 16 آذر 1392برچسب:سر آرتور کانن دویل, موضوع: <-CategoryName-> لینک ثابت